close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מרוקו - טיול לכבוד הילולת הצדיק רבי דוד ומשה

מערכת שורשכה אב, תשעד21/08/2014

טיול מיוחד במינו למרוקו, להילולת רבי דוד ומשה.

תגיות:

שמו המקורי של הצדיק ר’ דוד בן משה, אולם הוא כונה על ידי יהודי מרוקו ר’ דוד ומשה. הרב חי בירושלים ונודע כתלמיד חכם מופלג. היה אחד הצדיקים הקדושים ור' דוד ומשה  משך אליו אחרי פטירתו רבבות מעריצים מכל רחבי מרוקו.

יהודי מרוקו נהגו לערוך הילולה לכבודו מדי שנה, בראש חדש חשוון, וגם בישראל יוצאי מרוקו רבים המשיכו את המנה. רבים מבני העדה נוהגים לערוך לכבודו הילולה במקומות רבים ברחבי הארץ בראש חודש חשוון. יהודי מרוקו גם נוהגים להגות את שמו של הצדיק, נגד צרות ועין רעה, כי ידוע ומפורסם מדור לדור, שהצדיק פועל ישועות, ודבריו נשמעים בשמים, שנאמר ” ותגזור אומר ויקם לך" כלומר, הצדיק ר' דוד ומשה, גוזר והקב”ה מקיים.

מספרים על הצדיק שעשה ניסים גלויים העוברים מאב לבן ובעיקר על ניסים שאירעו בציון הקבר הקדוש. בתי כנסת ובתי מדרש רבים קרויים על שמו, ורבים נוהגים להדליק לכבודו נר בביתם

במהלך הדורות שמו של הצדיק התפרסם בכל העולם, וקדושתו והשראתו השפיעה באופן מכריע על כל הדורות.

טיול לשומרי מסורת, מזון כשר כל הטיול!!!

תאריך יציאה – //- //-19.10.14

תאריך חזרה – //- //-30.10.14

מחיר לאדם בחדר זוגי 2130$

מחיר לאדם בחדר לשלשה 2100$

תוספת לאדם בחדר ליחיד 295$

המחיר כולל:

- טיסות בינלאומיות דרך רומא כולל מיסי נמל.

לינות בבית מלון בדרגה ראשונה. 
- כלכלה: חצי פנסיון כשר – ארוחות ערב במסעדות כשרות-אוכל יהודי מרוקאי אוטנטי / ארוחות דגים וירקות המבושלים בכלים כשרים במלון על ידי המדריך. ארוחות בוקר- מזנון כשר מיוחד לקבוצה.
- אוטובוס תיירים מרווח וממוזג כמקובל במרוקו.
- סיורים וכניסות לאתרים כמפורט – תכנית עשירה במיוחד בכניסות וביקורים. 
- בילוי בערב פנטזיה (chez ali ) כולל משקה ראשון במרקש. 
- טיול ג'יפים בסהרה.
- מדריך ישראלי מקצועי שומר מצוות, מומחה למרוקו.
- מדריכים מקומיים לפי הצורך.
- טיפים לנותני השירותים בחו"ל.
- הסדרי אשרות כניסה למרוקו.
- אבטחה מטעם השלטונות.

המחיר לא כולל: 

תוספת ליחיד בחדר 
ביטוחים אישיים
טיפ למדריך הישראלי

תוכנית הטיול:
יום 1- יום ראשון 19.10: תל-אביב – רומא –קזבלנקה.
נפגש בנתב"ג ונטוס אל רומא , משם נצא בטיסת המשך וננחת בקזבלנקה העיר הגדולה ביותר במרוקו .בהתאם לשעת הנחיתה נערוך סיור פנורמי להיכרות ראשונית עם העיר הלבנה.

ארוחת ערב ולינה בקזבלנקה.

יום 2– יום שני 20.10 : קזבלנקה –ווזאן - רבאט.

הבוקר נסייר בעיר קזבלנקה , נטייל בטיילת "לה קורניש" שלאורך החוף האטלנטי וברובע הווילות היוקרתי "רובע אנפא". נבקר במדינה , נשוטט בשוק הצורפים בו יש עשרות חנויות המוכרים תכשיטי זהב, בכיכר המרכזית, כיכר מוחמד החמישי שבה ניתן לראות בניני שלטון שונים, בהם בנין הדואר, בנין העיריה, בנין בית המשפט, המזרקה ועוד. לאחר השלמת הסיורים בקזבלנקה ,נצא לכוון העיר ווזאן שם נפקוד את קברו של הצדיק רבי עמרם בן דיוואן זצ"ל .

ניסע אל הבירה רבאט ,אחת מארבעת ערי המלוכה, עם ההגעה נסייר ונבקר באתרים המרכזיים של העיר, נבקר ברחבת ארמון המלך המשופעת בגנים, תותחים עתיקים ומשרדי ממשלה. נסייר בקסבה של רבאט - קסבת "איודייה", נראה את השער של הקסבה שנבנה לפני 800 שנים, נסייר בסמטאות הצבועות כולם בצבע תכלת. כמובן נסייר בשכונה היהודית ונבקר בבית הכנסת ע"ש רבי שלום אזאווי זצ"ל .

ארוחת ערב ולינה ברבאט.

יום 3- יום שלישי 21.10: רבאט –סאלי – אזמור - סאפי.

נשלים את סיורינו בבירה ונצא את רבאט לכוון סאלי שם נפקוד את קברותיהם של רבי רפאל אלנקאווה זצ"ל ורבי חיים בן-עטר זצ"ל. נמשיך במסענו אל עבר העיר אזמור היושבת על גדת הנהר אום אלרביע , אחד מהנהרות הגדולים במרוקו , מקורותיו באחד מהמעיינות השופעים של הרי האטלס התיכון ואורכו כ 600 ק"מ. העיר אזמור נמצאת בלב אזור חקלאי ובמסגרת סיורנו בעיר נפקוד את מתחם קברו של הצדיק רבי אברהם מול אנס שהפך לאתר עליה לרגל עבור יהודי מרוקו בכל ימות השנה.

משם נדרים ונמשיך אל העיר היושבת על חופי האוקיאנוס האטלנטי , העיר סאפי אשר ידועה בעיקר ביצור כלי חרס. כמובן שלא נפסח על אתר קבורתם של "אוולאד בני זמירו" זיע"א הנערצים על יהדות מרוקו.

ארוחת ערב ולינה בסאפי.

יום 4 – יום רביעי 22.10: סאפי – אסווירה ( מוגדור) - אגדיר.

נעזוב את העיר סאפי וניסע דרומה לכוון העיר אסווירה שנקראה בעבר מוגדור. העיר הממוקמת על חוף האוקיאנוס האטלנטי ,נבקר בנמל הפורטוגזי ובנמל הדייגים הציורי. נצפה אל המצודה "סקאלה דה לה ויל" (מבצר התותחים). נסייר בשוק בין הסמטאות שם נראה אמנים המייצרים פרטי אומנות מעץ הערער. נפקוד את בית הקברות היהודי העתיק ונעלה לקברו של הרב חיים פינטו זצ"ל. נעזוב את אסווירה ונמשיך במסענו דרומה לכוון עיר החוף המפורסמת אגדיר. בדרך נראה את עצי "הארגאן" ונלמד על דרך הפקת השמן המופק מהפרי המיוחד. נבקר בכפר ברברי ונראה נשים ברבריות, המייצרות משמן הארגאן שמנים שונים, לטיפוח ולבישול.

העיר העתיקה של אגאדיר נהרסה ברעידת אדמה בשנת 1960 בה מצאו את מותם אלפי תושביה מתוכם כ 1500 יהודים. העיר אגדיר נבנתה מחדש כעיר קייט על שפת האוקיינוס האטלנטי. נסייר בעיר החדשה, נעלה לבקר בקסבה העתיקה וכמובן נבקר בבית הכנסת ובבית הקברות היהודי של העיר שם נפקוד את קבר הצדיק רבי כליפא בן מלכה זצ"ל .

ארוחת ערב ולינה באגדיר.

יום 5 – יום חמישי 23.10: אגדיר – מרקש.

נפרד מאגדיר , נרד אל המישורים האטלנטיים ונגיע לפנינת הדרום העיר האדומה מרקש. נקדיש את היום לעיר הגדולה והססגונית, נבקר בגני המנרה בהם חגגו יהודי העיר את חגיגות המימונה. נסייר ברובע היהודי העתיק – המלאח ונבקר בבית הכנסת, נראה את מסגד הכותביה הגדול המשקיף על העיר ונבקר בארמון הבאהיה היפה.

נצא לסיור רגלי בכיכר "ג'אמע אל-פנא" הססגונית והמרתקת בשעה בה היא מתעוררת לחיים ומהווה מעין במה גדולה ללהטוטנים, מרקידי נחשים לקול צלילי חליל, נגנים, קוסמים ודוכני אוכל לרוב. בכיכר נוכל לראות מופעי רחוב שונים.

ארוחת ערב ולינה במרקש.

יום 6: יום שישי 24.10 – מרקש – עמק האוריקה.

יום של טבע ונוף. נצא אל עמק האוריקה היפה, נסייר בין כפרים ברבריים שבהרי האטלס, נראה את ההר הגבוה ביותר בצפון אפריקה, "הר הטובקאל" שגובהו 4160 מטרים ושפסגתו מכוסה שלגים. בעמק האוריקה נבקר באתר יהודי מפורסם ,שם נפקוד את קברו של הצדיק רבי שלמה בלחנש זצ"ל. נשוב למרקש להמשך סיורים וביקורים . התארגנות לקראת השבת.

תפילת ערבית יחד עם הקהילה במרקש, קידוש וארוחת ליל שבת. שבת שלום!

יום 7- יום שבת 25.10 : מרקש – סיורים רגליים.

תפילות שבת בבית הכנסת המקומי. נוכל לצאת לאחר תפילות השבת לטיול רגלי בעיר המיוחדת ובאתריה המרתקים יחד עם מדריך הקבוצה.

נאכל ארוחת צהרים.

לאחר צאת השבת נצא לבילוי "פנטזייה מרוקאית" שבמהלכה נראה הופעות פולקלור שונות, שירה ריקודים ופעלולי סוסים. לינה במרקש.

יום 8 – יום ראשון 26.10 :מרקש – אגווים – השתתפות בהילולת רבי דוד ומשה - ורזאזאת .

יום נפלא לפנינו, בדרכנו לאגווים נערוך ביקור מיוחד באחת הקסבות השמורות ביותר במרוקו, "קסבת איית בן חדו" שהוכרזה על ידי אונסקו כאתר מורשת עולם, באזור הקסבה הוסרטו סרטים רבים, ביניהם "קליאופטרה" "לורנס איש ערב" גלדיאטור ורבים אחרים. לאחר מכן נחצה את הרי האטלס במעבר הנקרא "טיזין טישקא" (מעבר הרועים) בגובה 2260 מטרים.

השתתפות בהילולה השנתית לכבוד רבי דוד ומשה באגווים.

ארוחת ערב ולינה בורזאזאת.

יום 9 – יום שני 27.10 : וורזאזאת – עמק הטודרה –ריסאני - ארפוד.

בבוקר השכם נעזוב את וורזאזאת ונחלוף בדרך "אלף הקסבות" , נחצה את עמק הדאדאס ונגיע אל עמק הטודרה אחד מהיפים ביותר במרוקו ובו מצויים כחצי מיליון עצי דקל, עצי פרי ובוסתנים לרוב. ניסע אל העיירה ריסאני שם קבור רבי מסעוד זצ"ל, אביהם של הבאבא סאלי ,הבאבא חאקי ורבי דוד אבוחצירא. לקראת ערב נגיע אל העיר המדברית ארפוד הממוקמת בלב נווה מדבר "תפילאלאת". ארוחת ערב ולינה בארפוד.

יום 10-יום שלישי 28.10 : ארפוד –א-רשדייה –טולאל –איפראן –פס.

בשעת בוקר מוקדמת ניסע בג'יפים למדבר סהרה שם נפגוש בשבט "הטוארג". נעלה על דיונות החול הגבוהות במרזוגה לתצפית בזריחת השמש המדברית , לפני עזיבתנו את האזור נפקוד את קברו של רבי שמואל אבוחצירא זצ"ל. נפרד ממדבר הסהרה ובדרכנו צפונה נחצה את עמק הזיז אשר בחבל תפילאלאת על גבול הסהרה הדרום מזרחית. חבל ארץ זה ידוע כחבל המפורסם באקלים חם בימות הקיץ המאפשר גידולים סובטרופיים ומטעי עץ דקל הממלאים את דיונות החול הרבות והמרחבים העצומים. נמשיך לטולאל ונפקוד את קברו של רבי יצחק אבוחצירא זצ"ל , נעבור דרך מידלט ונחצה את רכסי האטלס התיכון ושולי רכס האטלס הגבוה , ביתם של הברברים המשמרים עד היום את מסורת אורחות אבותיהם. אחר הצהרים נגיע אל עיר הנופש והקייט איפראן השוכנת בלב שמורת טבע הגדושה בעצי ארז אלטלנטי ובשל כך מכונה "שוויצרה הקטנה". בשעת ערב מאורחת נגיע אל העיר הציורית פס. ארוחת ערב ולינה בפס.

יום 11- יום רביעי 29.10 : פס- קאזבלנקה

היום יוקדש כולו לסיורים בעיר הציורית פס, אחת הערים העתיקות, התרבותיות, המרתקות והיפות של מרוקו. פאס היא העיר המלכותית הראשונה מבין ארבעת ערי המלוכה של מרוקו. פאס העתיקה נוסדה לפני כ-1200 שנים על ידי מולאי אידריס השני. נתחיל את הסיור ברחבת ארמון המלך, נעלה למגדל הצפוני לתצפית כוללת על כל חלקי העיר, ניכנס לעיר העתיקה דרך השער המפורסם, באב בו ג'ולוד" . במסגרת סיורנו בשווקים התוססים של פס נראה את בעלי המלאכה השונים, בורות עיבוד העורות בשוק הבורסקאים , מפעל לייצור בגדי אריגה מרוקאיים. במסגרת סיורנו בפס , נסייר ב"מלאח היהודי" ,שם נבקר אתר קבורה מיוחד שנבנה לכבודה של "לאלא סוליקה" הצדיקה ,כן נפקוד את קברו של רבי יהודה בן-עטר זצ"ל. נבקר בבית הכנסת על שם אבן דנאן שנבנה לפני כ 500 שנה. עם סיום ביקורינו בעיר פס נשים את פעמינו לכוון העיר קזבלנקה. ארוחת ערב ולינה בקזבלנקה.

יום 12 – יום חמישי 30.10 : קאזבלנקה – רומא – תל אביב.

בבוקרו של יום נשוטט בין סמטאות ה"מלאח היהודי" , הלא היא השכונה היהודית בה התגוררו אלפים מיהודי מרוקו ,נעלה לקברו של רבי אליהו הכהן זצ"ל. נשלים את סיורינו בעיר המרתקת , נערוך קניות אחרונות ונצא אל שדה התעופה.

נצא בטיסה אל רומא ומשך בטיסת המשך לתל אביב.

המחיר כולל:

? טיסות בינלאומיות דרך רומא כולל מיסי נמל.

? 11לינות בבתי מלון מדרגה ראשונה.

? כלכלה: חצי פנסיון כשר + כריך לצהרים לכל אורך הטיול.

? אוטובוס תיירים מרווח וממוזג כמקובל במרוקו

? סיורים וכניסות לאתרים כמפורט – תכנית עשירה במיוחד בכניסות וביקורים.

? טיול ג'יפים בסהרה .

? ערבי סיור/בילוי מתוכם בילוי בערב פנטזיה (chez ali ) כולל משקה ראשון במרקש.

? השתתפות בהילות רבי דוד ומשה באגווים.

? מדריך ישראלי מקצועי ,מנוסה ושומר מצוות.

? מדריכים מקומיים לפי הצורך.

? טיפים לנותני השירותים בחו"ל.

? הסדרי אשרות כניסה למרוקו.

? אבטחה מטעם השלטונות.

המחיר לא כולל:

? תוספת ליחיד בחדר .

? ביטוחים אישיים.

? טיפ למדריך הישראלי.

להרשמה  ג'רוזלם גלובל טורס: 02-6560712

קישור לאתר: http://jerusalem-global-tours.com

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה